ha Chantal...
wij zijn erg gecharmeerd van het 3e logo
(met de rode T ). Wij zouden als het mogelijk is
graag a.s. dinsdag avond even dit met je bespreken
groetjes, Erwin vd Heuvel
Timmerbedrijf van den Heuvel

Romeinen hadden op de boeg van hun oorlogsgaljoenen een ramskop gebeiteld.Noormannen beeldhouwden woeste drakenkoppen en schilderden ze in felle kleuren.
De Hollandse Oost-Indiëvaarders sneden in de boegsprieten van hun zeeschepenmet veel zorg een meermin of fantasiefiguur uit de onderwaterwereld. Rolls Royce goot een engelengestalte, Philips zag meer in golven en sterren (zinnebeeld van het ethergebeuren), de NS houdt het op een gestileerde wissel. Daimler-Benz rijdt al tientallen jaren achter de driehoekige ster.

En dat alles omdat het beeldmerk staat voor identiteit, uniciteit. Angst en vrees oproepend bij Romeinen en Noormannen. De zegen van de zee afroepend in de V.O.C.-tijd. Naamsbekendheid en constante reclame in onze tijd: gratis, wereldwijd en onvervangbaar.

Lees hier verder >

Home / Huisstijlen: voorbeeld 1