Romeinen hadden op de boeg van hun oorlogsgaljoenen een ramskop gebeiteld.
Noormannen beeldhouwden woeste drakenkoppen en schilderden ze in felle kleuren.
De Hollandse Oost-Indiëvaarders sneden in de boegsprieten van hun zeeschepen
met veel zorg een meermin of fantasiefiguur uit de onderwaterwereld.
Rolls Royce goot een engelengestalte, Philips zag meer in golven en sterren (zinnebeeld
van het ethergebeuren), de NS houdt het op een gestileerde wissel.
Daimler-Benz rijdt al tientallen jaren achter de driehoekige ster.

En dat alles omdat het beeldmerk staat voor identiteit, uniciteit.
Angst en vrees oproepend bij Romeinen en Noormannen.
De zegen van de zee afroepend in de V.O.C.-tijd. Naamsbekendheid
en constante reclame in onze tijd: gratis, wereldwijd en onvervangbaar.

Home / Logo's: voorbeeld 1

Hallo Chantal,
Op het web speurend naar een mooi logo voor wijn, zag ik jou ontwerp: 'wijnlogo', ik vind het werkelijk prachtig!
Graag zou ik dit ontwerp op mijn huisJE (in Frankrijk) willen zetten,
maar ik begrijp dat er copyright op zit, dus mijn vraag: wat moet dat kosten?
groeten, Marc Verheij